MENSEN

Før så syntes jeg det var rart og ubehagelig og snakke om mensen. Jeg syntes det bare var flaut og ville unngå og snakke om det. Nå synes jeg det ikke er farlig og snakke om i det hele tatt. Mensen er naturlig og sånn er det bare.

Mitt forhold til mensen.

 

Nå har det seg sånn da at jeg har p-stav. Men før jeg tok den så var mitt forhold til mensen slik. Mensen smertene mine varierte. Noen ganger var det slik at den første dagen når jeg skulle ha mensen så hadde jeg forferdelige mensen smerter. Jeg hadde så vondt at jeg hadde lyst til og gråte. Andre ganger hadde jeg ikke smerter i det hele tatt. Det varierte hele tiden. Jeg husker at i 10 klasse da vi skulle ha eksamen at jeg hadde mensen. Det og sitte og ha eksamen og ha skikkelig mensen smerter var ikke bare bare for og si det sånn. Det gjorde så vondt men jeg kom meg igjennom eksamen og det gikk bra. Jeg klarte det greit.  Alle de andre dagene når jeg har mensen da har jeg ikke noen smerter i det hele tatt. Så det varierer fra menneske til menneske hvor sterke smerter du har.

P-staven  har gjort at jeg har mistet min mensen. Det er ganske deilig og vite at jeg ikke kommer til og få mensen hver måned. Jeg valgte og ta P-stav fordi jeg har prøvd p-piller men det funket ikke for meg. Jeg fikk uregelmessig mensen. Jeg fikk sterkere mensen smerter. Så var det og huske det og ta p- pillene til riktig tid og tidspunkt det var jeg også veldig dårlig til derfor så valgte jeg og ta P-stav. Jeg tok også P- stav i forhold til at jeg har kjæreste nå og selv om han bruker kondom så ville jeg være enda mer sikker på at jeg ikke kommer til og bli gravid. Jeg er ikke klar og har ikke lyst på barn enda så det er også en grunn for at jeg tok det. Jeg angrer ikke et sekund på og ta p stav i det hele tatt. Man skal huske på at om man skal ta p stav at man ikke er gravid så er du gravid ikke ta p stav.

P-staven virker forresten i 3 år så du trenger ikke og skifte den før om 3 år. Du kan selvfølgelig bestemme når du vil dra til legen og fjerne den. Jeg selv kommer ikke til og fjerne min før det har gått 3 år.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg