MARSVIN

Det er noen som har spurt meg om jeg noen gang ville ha skaffet meg et marsvin. Saken er den er at jeg hadde en del marsvin når jeg var liten.

Gnager 

Marsvinet er en ganger. Den liker derfor å tygge på ting. Dette gjør den også for at tennene ikke skal bli  for lange.

Kropp

Marsvinet har en ganske flat nese. Kroppen er kraftig og har masse hår.

Planteeter 

Marsvinet er en planteeter noe som vil si at den ikke spiser kjøtt men kun planter eller gress.

Levetid 

Marsvinet har en levetid på 4-8 år.

Lengde 

Marsvinet blir 20-25 cm  når de er voksne.

Drektighetsperiode

Et marsvin går drektig i 59-72 dager og kan få 1- 8 unger i kullet.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg