jeg skal teste risvann til hår

Noe jeg har alltid lurt på er om risvann faktisk funker til håret. Derfor har jeg tenkt til og teste det i en periode for og se hva som skjer med håret mitt. Kommer håret mitt til og bli tykkere eller blir det lengere eller i verstefall ødelagt hvem vet.  Jeg har søkt litt etter oppskrifter på det så tenkte og dele det med dere.

Du trenger 

100 gram ris

500- 750 ml vann

en bolle og legge alt i

Neste steg

Rør inn blandingen for at du skal få skillet alle klumper av ris.

 

 

neste steg

Bløtlegg risen i vannet i 15-30 minutter. Vannet skal være skyet og melkeaktig når det er klart for gjæring. Sil ut risen og sett vannet til side.

 

Neste steg

Sett risvannet i en beholder. Sett den til side i romtemperatur og vent 24-48 timer på at den skal gjære.

    • Fermentering gjør risvannet sterkere og vil gjenopprette pH i tørt og sprøtt hår.
    • En god måte å finne ut når gjæringsprosessen er fullført, er å lukte risvannet. Risvannet lukter surt når det er klart.

 

Neste steg 

 

Legg risvannet i beholderen du ønsker. Etter risting, legg risvannet i en Tupperware-beholder eller konserveringsbeholder. En klemflaske fungerer også veldig bra og er nyttig når du skal påføre risvannet i håret senere.

  • Du kan lagre risvann som du ikke bruker umiddelbart i kjøleskapet på omtrent en uke.
  • Å tilsette noen dråper lavendelolje eller en annen eterisk olje er en utmerket måte å få risvannet til å lukte fint.

Så får vi se da hva som skjer med håret mitt etter hvert. Husk på og ha tålmodighet.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg