Mitt besøk på Nortura Slakteri

Når jeg gikk på Jønsberg Videregående så besøkte jeg Nortura Slakteri. Jeg kommer ikke til og være negativ til det med slakteri men jeg ville dele med dere mine erfaringer rundt det når jeg besøkte slakteriet og mine tanker rundt det.

Sau

Vi fikk se hvordan sauene ble behandlet fra dem ble klippet til dem ble avlivet. Jeg må innrømme at de kunne ha behandlet sauene litt bedre enn det de gjorde på det slakteriet vi var. De spilte av høy musikk. klippet sauene ganske så fort. Man kunne lett se på dyrene at de var stresset. Jeg syntes synd på dyrene men jeg takla det ganske greit. Avlivingen var grei da de ble boltet og tappet for blod så det var jo ikke noe vondt for dyrene.

Jeg syntes bare at de kunne ha behandlet dyrene bedre enn det de gjorde der. Men dette var jo bare et slakteri. Det finnes sikkert slakteri som behandler dyrene bedre. Det vet jeg ikke 100% men jeg håper det. Det var ikke lov og ta verken videoer eller filmer der så jeg har dessverre ikke noe filmer eller bilder og vise dere. Men slik var det nå. Jeg vet ikke hva dere tenker rundt det med slakterier og sånt. Hadde vært koselig og hørt deres meninger om det. Så gjerne skriv en kommentar så skal jeg svare på de så fort jeg kan:)

 

Jeg håper at dere ikke dømmer meg for hardt. Dere har så klart deres meninger men jeg kommer til og svare og slette de som skriver hat til meg da jeg ikke ønsker hat her på bloggen.

 

 

Sau

Vi fikk se hvordan sauene ble behandlet fra dem ble klippet til dem ble avlivet. Jeg må innrømme at de kunne ha behandlet sauene litt bedre enn det de gjorde på det slakteriet vi var. De spilte av høy musikk. klippet sauene ganske så fort. Man kunne lett se på dyrene at de var stresset. Jeg syntes synd på dyrene men jeg takla det ganske greit. Avlivingen var grei da de ble boltet og tappet for blod så det var jo ikke noe vondt for dyrene.

Jeg syntes bare at de kunne ha behandlet dyrene bedre enn det de gjorde der. Men dette var jo bare et slakteri. Det finnes sikkert slakteri som behandler dyrene bedre. Det vet jeg ikke 100% men jeg håper det. Det var ikke lov og ta verken videoer eller filmer der så jeg har dessverre ikke noe filmer eller bilder og vise dere. Men slik var det nå. Jeg vet ikke hva dere tenker rundt det med slakterier og sånt. Hadde vært koselig og hørt deres meninger om det. Så gjerne skriv en kommentar så skal jeg svare på de så fort jeg kan:)

 

Jeg håper at dere ikke dømmer meg for hardt. Dere har så klart deres meninger men jeg kommer til og svare og slette de som skriver hat til meg da jeg ikke ønsker hat her på bloggen.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg