I morgen så er det første desember

Tiden mot desember har egentlig gått veldig fort. Tenk at i morgen er det allerede 1 desember. Det er heller ikke lenge til at 2018 er over. Dette året har egentlig godt veldig fort. Jeg har tenkt å fortelle om 2 av dem nå

1 Jeg har blitt 18 år. 

Jeg har jo blitt 18 år! Jeg har blitt myndig. Årene har egentlig bare gått veldig fort. Det var som om i går at jeg husker hvordan jeg gledet meg til å bli 18 år. Gledet meg til å kunne kjøre bil, bestemme over meg selv. Det er så rart. Jeg føler meg liksom gammel selv om jeg bare er 18 år. Det var liksom så spennende for meg at jeg kunne bestille en drink ute på byen lovlig. At jeg kunne kjøpe alkohol til en fest selv. Jeg synes det å bli 18 år er litt rart også. Jeg skulle gjerne vært 17 år litt til men sånn er det. Når man blir 18 år så stiller folk andre krav til deg enn om jeg for eksempel var 17 år. Men det går jo bra. Jeg bor jo fortsatt sammen med mamma og pappa. Så ting har liksom ikke forandret seg sånn veldig egentlig bare at jeg kan bestemme om jeg vil være med på turer eller om jeg vil være hjemme og mamma og pappa kan ikke tvinge meg lenger. Men jeg blir jo selvfølgelig med på turer som jeg vil være med på. Det er jo utrolig hyggelig å bli med på turer sammen med mamma og pappa. 

Bildet kan inneholde: 1 person

2 Jeg har fått hund!Helt siden jeg var liten hadde jeg en drøm om å få hund og i år 2018 så ble den drømmen virkelighet. Det var utrolig stort å få seg hund. Jeg har ikke bare fått meg en hund men jeg har også fått meg en bestevenn. En jeg kan snakke med når jeg er lei meg eller vil bare ha en å snakke med uten å være redd for at det går videre til folk. En bestevenn som jeg kan ha med meg når jeg går på turer. Det krever jo selvsagt en del mer med det å ha en hund men det er jo bare hyggelig

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg