🎀HAR DU ANGST I SÅ FALL HVA SLAGS ANGST HAR DU?🎀

Jeg har som noen kanskje vet angst. Men hva slags angst har jeg? Det er det jeg har tenkt til å svare på nå. Dette blir et vanskelig innlegg for meg å dele men jeg tenker at det er best at jeg da deler det med dere. Da blir dere også litt bedre kjent med meg.

🎀 SOSIAL FOBI

Jeg har noe som kalles for sosial fobi. For meg i den sammenheng med sosial Fobi er at  jeg ofte bekymrer meg litt for hvordan de andre mennesker dømmer meg. Dette er i sammenheng med fortiden min med mobbing men det kan jeg ta i et annet innlegg. Jeg sliter veldig med det å skulle stå foran en hel klasse å holde en presentasjoner det er noe jeg rett å slett ikke klarer, det som skjer da er at jeg blir veldig stressa redd og usikker. Jeg blir veldig redd for at jeg skal dumme meg ut foran de andre og at de skal begynne å le.  Det er til å med vanskelig å holde en muntlig eksamen for meg fordi jeg blir like redd selv om det bare er lærere som skal se på meg. 

Jeg har derfor ikke lenger noen form for presentasjoner foran klassen lenger. Jeg har det kun foran lærer. Det som skjer etter at jeg har hatt en presentasjon er at jeg ofte må ta en pause ute etterpå da jeg blir så stressa. Jeg holder ofte pusten og derfor så må jeg ut å lufte meg litt for å klare å komme meg videre. 

🎀 TRAUMATISK STRESSLIDELSE.

Jeg har også en stresslidelse. Det gjelder da om jeg skal gå i skogen alene. Jeg blir veldig stressa jeg klarer rett å slett ikke å slappe helt av når jeg går alene i skogen. Dette har også med en annen ting jeg har opplevd før som har skremt meg. Dette kan jeg også ta i et annet innlegg senere. Men det som skjer er at jeg alltid er på vakt. Jeg må snu meg rundt fordi jeg er så redd for at det er noen som følger etter meg. Jeg puster ofte tung og blir bare mer og mer stressa jo mer jeg er i skogen alene. Jeg klarer liksom å gå litt i skogen men etter hvert må jeg gå hjem fordi jeg ikke klarer mer. 

Det er selvfølgelig dumt fordi jeg skulle ønske jeg kunne klare å gå litt mer i skogen alene men det går ikke. Ikke sånn det er nå så går det ikke. Men jeg håper at  jeg skal klare det snart. 

Har dere noen angstlidelser i så fall hvilke?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg