Tips om hva man kan gjøre om man er syk

Ettersom jeg er syk så tenkte jeg å dele noen tips til dere om hva jeg gjør når jeg er syk.

1 Sove

Når man er syk er det lurt å sove masse. Kanskje er du veldig trøtt å slapp og ikke orker så mye. Da er det lurt å ta seg en lur eller bare sove en del timer. Slappe helt av og ikke tenke på ting som stresser deg da det kan gjøre det å sovne vanskeligere. Spesielt er det lurt å sove når man har vondt i hode. Da får du slappet ordentlig av og kanskje har du ikke så vondt i hode når du våkner. 

2 Lese en bok

Har du ikke så vondt i hode eller at du ikke klarer å sovne så les i en bok som du har. Jeg pleier å lese i en bok når jeg er syk. Jeg pleier å sovne etter at jeg har lest i en bok. Det får meg til å slappe av og sovne.

3: Spis mat og drikk masse vann

Når man er syk så pleier det i alle fall for meg å være vanskelig å spise mat og drikk masse vann. Mat  og vann er veldig viktig for at man skal kunne føle seg mye bedre. Lag noe du synes er skikkelig godt og nyt maten. Jeg må ofte bare prøve å få ned maten da maten gjør at du skal føle deg bedre. Uten mat og vann så føler man seg verre.

 

Håper det var noen tips som dere kan få nytte av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg