ANGORA KANIN

Jeg er en person som bryr meg veldig om dyr og får vondt langt inni sjela når jeg ser at dyr har det vondt. Jeg har alltid elsket dyr helt fra jeg var liten. Jeg leste nettopp om Angora kanin og det var ikke bare hyggelige ting jeg leste om. Jeg leste om at i utlandet ( tror ikke det finnes i Norge) men uansett at disse Angora kaninene gikk gjennom grusomme behandlinger. Når kaninen har nok pels så blir pelsen deres revet av, av mennesker. De får beina bundet fast og pelsen blir revet av. Kaninen skriker av smerte men mennesket fortsetter å rive ta pelsen selv om dyret skriker av smerte. Disse kaninene har også det kjempe vondt når de har fått pelsen revet av. 

 

bilder ovenfor lånt av GOOGLE.

Uansett det å se at noen mennesker er så onde at de bare river av pelsen og ikke tenker på dyret i det hele tatt er så utrolig vondt å se. Jeg skjønner ikke at noen mennesker kan være så onde at de kan gjøre noe sånt mot et stakkars dyr. Jeg sier ikke at alle disse farmene som driver med Angora gjør det på denne måten for det gjør jeg ikke, men jeg tok bare utgangspunkt i det aller verste som skjer disse dyrene. Jeg vet at jeg skal i alle fall ikke kjøpe genser som er laget av Angora ull. Grunnen til det er fordi jeg synes det blir helt feil å skulle gå  med pelsen til disse kaninene da de trenger den mer enn det jeg gjør. 

Videoen er lånt fra Youtube, det er en ganske vond å sterk video å se. Men jeg følte det var helt nødvendig å legge til denne videoen.

 

 

                       

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg