Nortura Slakteri beskøk besøk Sterkeste inntrykk

Hei! 

For det første vil jeg si igjen beklager for at jeg har vært så dårlig til å blogge. Saken er den at jeg har vært fult opptatt med eksamen og jobb. Jeg kom opp i norsk skriftlig eksamen noe som gikk veldig bra. Vi hadde trekk i forhold til å komme opp i muntlig og heldigvis kom jeg ikke opp. Jeg ble veldig lettet over det. Fordi da kan jeg fokusere mer på bloggen. 

Vel uansett det jeg skulle snakke om var det med Nortura slakteri. Jeg har derfor tenkt å dele mine sterkeste inntrykk fra dette besøket. Det var ikke lov til å ta bilder så da vet dere det.

Vi var nemlig på en skoletur der vi skulle besøke Nortura slakteri. Hvor vi da skulle være med på hele prosessen ved det å slakte sau. 

Første sterke inntrykk

Det var da de skulle klippe sauene. 

Grunnen til at det var så sterkt å se på var på grunn av hvordan det hele foregikk på. 

Det var nemlig sånn at de som klippet sauene hadde først og fremst på veldig høy musikk noe som var stressende for sauene. De var også veldig hardhendte med sauene. Etter at sauene var klipt så ble de slengt ned en slags sklie hvor da veterinæren godkjente dem før slakt. 

Avlivingen av sauene. Det var vel dette som satte mest inntrykk på meg da avlivingen var det sterkeste. Det som skjedde var at sauene fikk da strøm i seg og ble bevisstløse også fikk de halsen kuttet. Det var ikke lett å se på men jeg gjorde for å kunne finne ut hvordan det foregår. 

 

Resten av besøket gikk fint, Det var ikke så mange sterke inntrykk etter det. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg