Gravid neshorn med barn skutt og drept i nasjonalpark

Jeg tenkte å skrive et innlegg noe som betyr noe for meg og som for meg er utrolig trist. Jeg leste på TV2 sine nettsider at et neshorn som var gravid og hadde barn ble skutt og drept i en nasjonalpark dere finner hele saken HER.  Altså jeg skjønner ikke hvorfor noen mennesker ville gjøre noe sånt. Disse dyrene er helt fantastiske dyr og det er helt forferdelig for meg å vite at noen mennesker faktiske vil skyte disse fantastiske dyrene. I tillegg er de utrydningstruet fordi de blir jaktet på av oss mennesker og grunnen er fordi mennesker vil ha tak i hornet deres, disse menneskene kalles krypskyttere det vil si at de ikke har lov til å jakte men gjør det uansett. Hva er grunnen sier du jo grunnen er for å kunne tjene penger. hornet fra et neshorn er vært  masse penger så det er derfor folk skyter dem. Men det finnes mennesker som jobber for å kunne bevare disse fantastiske dyrene. 

Jeg elsker disse dyrene like mye som alle andre dyr og dyr som er utrydningstruet, Det er en grunn til at jeg ikke går med pels fordi jeg føler det blir helt feil for meg. Men nok om det. Det som er så trist at disse neshornene kan forsvinne om noen år om vi ikke gjør noe eller stopper med å jakte på dem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg