KROPPSPRESS

HEI!

Jeg tenkte og skrive litt om det med kropps press eller rettere sagt det med kroppen og ha den perfekte kropp. Grunnen til at jeg velger å snakke om det er fordi det er et veldig stort tema fortiden. 

Den perfekte kropp? 

Hva er den perfekte kropp. Er det å ha en kropp hvor man er veldig tynn eller er muskuløs. Jeg selv er ikke akkurat veldig tynn eller er muskuløs. Jeg er kanskje ikke så slank som de modellene. Skal man være tynn må man jo slanke seg. Men man kan ikke tenke sånn. Man burde heller fokusere på seg selv og bestemme selv om man er fornøyd med kroppen eller ikke. 

Plastiske operasjoner

Plastiske operasjoner er det mange velger for og kunne få det perfekte utseendet.  Mange jenter velger å operere seg for å få større rompe eller pupper. Jeg hadde ikke villet tatt noen operasjoner for og kunne endret utseendet mitt. Nå er jo jeg ganske ung enda. Det kan jo hende at jeg har skiftet mening når jeg blir voksen. Men sånn jeg ser det nå er ikke plastiske operasjoner noe for meg. Jeg har også sett tv programmer som for eksempel kirurgiske katastrofer. Hvor da en plastisk operasjon har gått galt. Det frister ikke noe for meg å operere meg når jeg ser hva slags resultater man kan få av det. Selvfølgelig så kan man bli pene av det også og få fine resultater også. 

Men det er også av og til at noen blir mobbet fordi de har operert seg. De blir sett ned på og får ofte kommentarer som for eksempel så billig du er. Eller så falske puppene dine er. 

 

Ditt valg!

Det skal være ditt eget valg om du vil endre på kroppen din, om du vil operere eller ikke er ditt eget valg. Man skal ikke gjøre noe bare fordi andre vil at du skal forandre deg. Du selv skal velge og ikke bry deg om hva de andre synes. Før ble jeg mye mobbet. Men jeg har lært meg til å ikke ta negative kommentarer innover meg. Grunnen til det er for at den som mobber deg kanskje ikke er fornøyd med seg selv. Kanskje er den personen misunnelig på kroppen din og vil gjøre alt for at du skal få et dårlig selvbilde av deg selv. 

Selvfølgelig er det med å ikke ta negative kommentarer innover seg vanskelig. Men det jeg pleier å gjøre for at det skal gå lettere er å bare slette de stygge kommentarene og bare bruke energien min på noe annet.

Det er ikke noe vits i å bruke all energien på å fokusere på ting som er negativt når man heller kan bruke den energien på noe annet.

Vel nå må jeg gjøre noe annet vi snakkes.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg